Verslas

Hibridinis modelis neaplenkė ir šventinių planų: internetinės parduotuvės ruošiasi užsakymų augimui

Kalėdų laukimas atsispindi ne tik parduotuvių vitrinose, bet ir gyventojų planuose. O juos diktuoja ir per pandemiją pasikeitę įpročiai. Jau lapkričio pradžioje 9 iš 10 gyventojų planavo, kaip pirks dovanas ir maistą šventiniam stalui. Tyrimas parodė, kad bent kas antras apklaustasis šventėms ruošis hibridiniu būdu – derins apsipirkimus fizinėse ir internetinėse parduotuvėse.

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ inicijuotas tyrimas parodė, kad 56 proc. lietuvių šiemet dovanas Kalėdoms planuoja pirkti mišriu būdu, dalį internetu ir dalį fizinėse parduotuvėse. Viską tik fizinėse parduotuvėse įsigyti ketina 15 proc., o vien tik internetu dovanas pirks – 11 proc. apklaustųjų.

1 iš 10 Lietuvos gyventojų planuoja iš viso nepirkti kalėdinių dovanų. Palaikydami vietos verslą pirkti dovanas iš smulkiųjų verslininkų planuoja 13 proc. apklaustųjų, tiek pat dovanas sako gaminsiantys patys.

„Praėjusių metų patirtis rodo, kad dėl pandemijos šventinis laikotarpis ypač intensyvus ne tik dovanų pirkimui, bet ir e. prekybai maistu. Pernai, karantino laikotarpiu kasdien Baltijos šalyse išveždavome po 13 tūkst. užsakymų per dieną. Šiais metais taip pat ruošiamės intensyviam periodui – aktyviai ieškome darbuotojų, ruošiame specialų asortimentą. Tyrimas parodė, kad bent kas antras mūsų klientas dalį šventinių vaišių pirks internetu. Vertinant visos Lietuvos gyventojus, pirkimą fizinėje ir internetinėje parduotuvėje derins apie trečdalis. Tad dedame visas pastangas, kad neišeidami iš namų šventėms pasiruoštų kuo daugiau gyventojų“, – sako „Barboros“ komunikacijos vadovė Jurgita Gižaitė-Tulabienė.

16 proc. elektroninės parduotuvės klientų visą maistą ketina užsakyti internetu. Tik fizinėse parduotuvėse planuoja apsipirkti kas antras šalies gyventojas, o tarp aktyvių pirkėjų internetu tokių 29 proc. Penktadalis maistą Kūčių ir Kalėdų stalui ketina įsigyti tiesiai iš ūkininkų.

Apsipirkimas internetu nuosekliai kasmet augo iki pandemijos, tačiau pandemija šią tendenciją paspartino bent 3 metais ir 2020-ieji visai e-komercijai buvo patys palankiausi. Statistikos portalo „Statista“ duomenimis, Europoje prekyba internetu pernai mušė rekordus ir sudarė 16,2 proc. visos mažmeninės prekybos.

Mažiausiai streso – dėl maisto

Kalėdos neabejotinai kupinos pačių geriausių emocijų, tačiau pasiruošimas šventėms dažnam neapsieina be nerimo ar streso. 4 iš 10 apklaustų gyventojų pripažįsta, kad būtent dovanų pirkimas sukelia daugiausiai įtampos prieš šventes. Maždaug trečdaliui stresą kelia vaikščiojimas po parduotuves ir stovėjimas eilėse, taip pat padidėjusios automobilių spūstys mieste. Dėl pandemijos prieš šventes atsirado ir papildomo nerimo – dėl artimųjų sveikatos ir galimybės šventes sutikti kartu. Dėl to stresą jaučiantys nurodė ketvirtadalis apklaustųjų.

„Iš apklausos rezultatų matome, kad maisto ruoša ir šventinio meniu suplanavimas kelia mažiausiai nerimo švenčių laukiantiems gyventojams. Nauji įpročiai – maistą ir dovanas pirkti internetu, tikimės, sumažins prieššventinę įtampą, sulėtins tempą ir leis mėgautis tikra šventine dvasia“, – sako J. Gižaitė-Tulabienė.

Reprezentatyvų vartotojų tyrimą 2021 m. spalio mėn. atliko KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutas.

Pranešimą paskelbė: Gustė Kašėtaitė, UAB Headline agency

Parašykite komentarą