Studijos

Muzikinis ugdymas – su instrumentais iš antrinių žaliavų

Kovo 20-oji – pasaulinė Žemės diena, todėl šiandien svarbu prisiminti, kad panaudoti ir niekam nebereikalingi daiktai gali įgauti naują gyvenimą. Tai itin aktualu ikimokykliniame ugdyme, kur vaikų rankose kartono pakuotės ir skardinės gali virsti muzikos instrumentais, lavinančiais vaikų gebėjimus ir primenančiais, kad aplinką reikia tausoti.

Draugiškumą gamtai ir aplinkai skatinanti iniciatyva „Kita forma“ bei didžiausia licencijuota pakuočių atliekų tvarkymo organizacija „Žaliasis taškas“ pristato leidinį „Muzika kiekvieno rankose“, kuris padės ugdymo specialistams ir tėvams kartu su vaikais pasigaminti instrumentus iš antrinių žaliavų.

Kartu rengiamas seminaras, skirtas švietimo įstaigų atstovams ir visiems besidomintiems aplinkos apsauga bei antrinio žaliavų panaudojimo ir netikėtomis muzikos integracijos galimybėmis.

Pačių pasigaminti instrumentai – artimesni

Muzikinis ugdymas svarbus ne tik todėl, kad vaikai išmoksta groti ar dainuoti – juo lavinama daugybė sričių, sako Izolda Vaskovskienė, Vilniaus lopšelio-darželio „Delfinukas“ meninio ugdymo pedagogė-metodininkė.

„Muzika lavina meninius gebėjimus, vaikas išmoksta kurti, improvizuoti, taip pat gerėja jo kalbiniai, matematiniai sugebėjimai, net spalvų pažinimas. Muzikuodamas vaikas mokosi bendrauti ir bendradarbiauti, įgyja svarbių įgūdžių“, – sako I. Vaskovskienė.

Pasak jos, nors darželyje vaikai mokosi groti ir įprastais instrumentais, dar didesnį ryšį su muzika jie gali pajusti grodami pačių pasidarytomis priemonėmis, kurias nesunku pagaminti iš antrinių žaliavų.

„Kai vaikas pamato, kad gali pats pasidaryti barškutį iš stiklainio su žirniais, būgną iš kartoninės dėžutės ar gal net kokį styginį instrumentą, jis būna sužavėtas rezultatu. Ir tai jam padeda pamilti muziką labiau. Grodamas savo paties pagamintu instrumentu vaikas gali pajusti, kad yra gabus, gebantis kurti, tai suteikia geras emocijas ir pasitikėjimą savimi“, – sako ugdymo specialistė.

Ugdomas ryšys su gamta, supratimas apie aplinką

Visas ugdymo ciklas darželyje yra susijęs su kalendorinėmis šventėmis, o šios – su gamta. Muzikos instrumentų kūrimas panaudojant antrines žaliavas sustiprina vaikų ryšį su aplinka, teigia I. Vaskovskienė.

„Matydamas, kaip jau panaudotas daiktas atgyja ir pasidaro reikalingas, vaikas geriau supranta, kad galima ir reikia būti atidiems gamtai, aplinkai kurioje gyvename“, – sako ji.

Simona Rasalė, VšĮ „Žaliasis taškas“ marketingo ir komunikacijos vadovė, teigia, kad apie meilę gamtai vaikams pasakoti galima nuo tada, kai vaikas išmoksta kalbėti.

„Ekologinis ugdymas yra svarbiausias veiksnys, nulemsiantis žmonijos ateitį: šiandieniniai vaikai yra būsimas žmonijos veidrodis. Nuo to, ko juos išmokysime šiandien, priklausys, kokia po 20–30 metų bus pasaulio visuomenė, jos vertybės ir gyvenimo būdas, koks bus pasaulis, kuriame gyvensime“, – sako S. Rasalė.

Pasak jos, „Muzika kiekvieno rankose“ – tai leidinys, kuriuo siekiama atkreipti jaunosios kartos dėmesį į aplinkosaugos problemas, skatinti domėtis jų sprendimo būdais.

„Knygelėje nereikalingos pakuotės ir žaliavos, pasitelkiant kūrybiškumą bei paprastas instrukcijas, prikeliamos antram gyvenimui, tampa netikėčiausiais muzikos instrumentais.

Antrinį žaliavų panaudojimą kūrybiškai integruodami į vaikų mokymosi procesą, formuojame palankias aplinkai vertybių nuostatas, ypatingą reikšmę teikdami ne tik teisingam atliekų tvarkymui bet ir apskritai racionaliam resursų naudojimui“, – teigia „Žaliojo taško“ atstovė.

Elektroninę pristatomo leidinio versiją rasite: http://tinyurl.com/y3too6rx

Seminaras „Muzika kiekvieno rankose“ vyks šį penktadienį, kovo 22 d. Vilniuje, Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje.

Pranešimą paskelbė: Simona Rasalė, Žaliasis taškas, VšĮ

Parašykite komentarą