Verslas

Renault-Nissan aljanso pardavimai auga jau penktus metus iš eiLės: 2014 m. parduota 8,5 mln. transporto priemonių

Bendrą apimčių augimą lėmė išaugę pardavimai Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Vakarų Europoje.
Iš dešimties pasaulyje parduodamų automobilių vienas yra aljanso, įskaitant AVTOVAZ, automobilis.
Aljansas ir toliau niekam neužleidžia lyderio pozicijų visiškai aplinkos neteršiančių automobilių segmente: 2014 m. parduota net 24 proc. daugiau elektromobilių.

„Renault-Nissan“ aljansas skelbia, kad išaugus pardavimams Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Vakarų Europoje, 2014 m. pardavė rekordinį transporto priemonių skaičių – 8 470 610 vnt.
Aljanso pardavimai auga jau penktus metus iš eilės. 2014 m. pardavimų apimtys buvo 2,5 proc. didesnės nei 2013 m. Iš dešimties visame pasaulyje parduodamų automobilių vienas yra „Renault-Nissan“ aljanso ir jo partnerio – stambiausio Rusijos automobilių gamintojo AVTOVAZ – automobilis.
„Neslūgstanti paklausa Jungtinėse Amerikos Valstijose, atsigavusi Vakarų Europos rinka bei visa linija nepaprastai įdomių naujų modelių ir 2014 m., taigi, dar vienerius metus iš eilės, užtikrino aljanso pardavimų augimą,“ – komentuodamas rezultatus, pasakė aljanso pirmininkas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnas. „Esame užėmę geras pozicijas ir, nepaisant pastarojo meto nuosmukio Rusijos bei Brazilijos rinkose, ilgalaikės perspektyvos požiūriu augimą pasaulinėje rinkoje vertiname optimistiškai.“
„Renault SAS“, kuri Europoje yra trečioji pagal dydį automobilių gamintoja, 2014 m. visame pasaulyje pardavė 2 712 432 transporto priemones, arba 3,2 proc. daugiau nei 2013 m. Pardavusi 1 464 611 automobilių Vakarų Europoje, bendrovė „Renault“ užfiksavo 12,5 proc. augimą, kuris daugiau nei dvigubai lenkia bendrą rinkos augimą. „Renault“ rinkos dalis Europoje padidėjo 0,6 procentinio punkto ir dabar siekia 10 proc. „Dacia“ pelnė sparčiausiai augančio Europos prekės ženklo vardą, kuriam šiuo metu tenka 0,4 proc. rinkos.
Už Vakarų Europos ribų „Renault“ pardavimai sumažėjo 5,9 proc. Sulėtėjus augimui daugelyje pagrindinių bendrovės rinkų, iš viso parduota 1 247 821 transporto priemonė, tačiau nepaisant to, „Renault“ rinkos dalis išliko didžiausia netgi Brazilijoje ir Rusijoje, t. y. antrojoje ir trečiojoje pagal dydį rinkoje (po Prancūzijos).
„Nissan Motor Co., Ltd.“ pasauliniu mastu pardavė rekordinį lengvųjų automobilių ir krovininių transporto priemonių skaičių – 5 310 064 vnt., arba 4,1 proc. daugiau nei 2013 m. Daugiau nei 1 mln. transporto priemonių ir vėl parduota 2 stambiausiose rinkose – Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Kinijoje.
Dėl bendro rinkos nuosmukio Rusijoje AVTOVAZ pardavė 448 114 transporto priemonių arba 16,3 proc. mažiau nei 2013 m. „Renault-Nissan“ aljansui priklauso AVTOVAZ, kuris LADA prekės ženklo automobilius parduoda per bendrą įmonę, įsteigtą kartu su valstybės įmone „Rostec“, kontrolinis akcijų paketas. Vienas iš trijų Rusijoje parduodamų automobilių yra „Renault-Nissan“ aljanso ir AVTOVAZ automobilis.
Ryškiausi akcentai „Renault-Nissan“ rinkose
Didžiausios aljanso rinkos 2014 m. – Jungtinės Amerikos Valstijos, Kinija, Rusija, Japonija, Prancūzija, Meksika, Brazilija, Jungtinė Karalystė, Vokietija ir Italija.
Kinijoje, kuri apskritai yra stambiausia pasaulyje automobilių rinka, per savo partnerį „Dongfeng Motor“‘ „Nissan“ pardavė 1 221 598 transporto priemones, arba 0,5 proc. daugiau. Turėdama 5,5 proc. Kinijos rinkos, šioje šalyje „Nissan“ tvirtai užima lyderės pozicijas. 2016 m. „Renault“ planuoja kartu su ilgalaike „Nissan“ partnere – bendrove „Dongfeng Motor“ – pradėti automobilių gamybą Kinijoje. Pradinis naujosios bendros įmonės gamyklos pajėgumas bus 150 000 automobilių per metus, o ateityje jis turėtų padvigubėti.
Jungtinėse Amerikos Valstijose „Nissan“ pardavė rekordinį automobilių skaičių – 1 386 895 vnt., arba 11 proc. daugiau nei 2013 m., ir tuo pačiu užsitikrino irgi rekordinę rinkos dalį – 8,4 proc. „Nissan“ modelių „Altima“, „Rogue“, „Versa“, „Juke“, „NV200“ bei 100 proc. elektra varomo „Nissan LEAF“ pardavimai šioje rinkoje irgi buvo rekordiniai.
Nepaisant ekonomikos nuosmukio Rusijoje, aljansas užsitikrino 1,1 procentinio punkto didesnę rinkos dalį, kuri dabar siekia 30,7 proc. Rusijoje AVTOVAZ pardavė 387 307 transporto priemones, arba 15 proc. mažiau nei 2013 m. AVTOVAZ rinkos dalis sumažėjo 0,9 procentinio punkto ir dabar siekia 15,5 proc. „Renault“ šioje rinkoje pardavė 194 531 automobilį, arba 7,4 proc. mažiau, tačiau didžiulis „Duster“ populiarumas bei sėkmingai pateikti rinkai trys nauji modeliai – naujasis „Logan“, naujasis „Sandero“ ir „Sandero Stepway“ – padėjo atsiriekti rekordinę 7,9 proc. dydžio rinkos dalį (+0,3 procentinio punkto). Bendrovė „Nissan“ Rusijoje pardavė 182 412 transporto priemones, arba 17,7 proc. daugiau, o jos rinkos dalis padidėjo 1,8 procentinio punkto ir dabar siekia 7,3 proc.
Japonijoje, kuri yra „gimtoji“ „Nissan“ rinka, bendrovė pardavė 670 263 transporto priemones, arba 1,3 proc. mažiau nei 2013 m. Japonijoje „Nissan“ tenka 12 proc. visos automobilių rinkos.
Prancūzijoje, arba kitaip tariant, savo „gimtojoje“ rinkoje, „Renault“ pardavė 577 601 transporto priemonę, arba 5,5 proc. daugiau nei 2013 m. „Renault“ rinkos dalis dabar siekia 26,6 proc. (+1,3 procentinio punkto). Perkamiausias automobilis šioje rinkoje yra „Clio“, o „Captur“ pelnė populiariausio miesto visureigio titulą.
Meksikoje „Nissan“ pardavė rekordinį automobilių skaičių – 293 204 vnt., arba 10,9 proc. daugiau, taigi, pranoko bendrus automobilių pramonės augimo tempus. Neabejotinas Meksikos rinkos lyderis – „Nissan“ prekės ženklas, kuriam tenka 25,8 proc. šios šalies rinkos.
Brazilijoje „Renault“ pardavė 237 187 transporto priemones, arba 0,3 proc. daugiau nei 2013 m. „Renault“ rinkos dalis šioje šalyje nekito ir išliko rekordiniame lygyje – 7,1 proc.
Ryškiausi elektromobilių rinkos momentai
2014 m. „Renault-Nissan“ aljansas pardavė 82 602 elektromobilius, arba 24 proc. daugiau nei 2013 m. Aljansui šiuo metu tenka 56 proc. pasaulinės elektromobilių rinkos. „Nissan LEAF“, kurio parduota 61 507 vnt., pelnė pasaulyje perkamiausio elektromobilio titulą, o Europoje lyderio pozicijos atiteko „Renault“, pardavusiai 17 813 elektromobilių.
Nuo 2010 m. gruodžio mėn., kai rinkoje pasirodė pirmasis masinės gamybos aljanso elektromobilis „Nissan LEAF“, įvairiose pasaulio šalyse aljansas jau pardavė 217 365 elektromobilius. Daugiausia „Nissan LEAF“ parduota Jungtinėse Amerikos Valstijose (72 322 vnt.), Japonijoje (48 641 vnt.) ir Europoje (33 481 vnt.). O nuo 2011 m. spalio pradžios, kai rinkoje atsirado pirmasis „Renault“ elektromobilis „Kangoo Z.E.“, pasauliniu mastu bendrovė jau pardavė 56 499 elektromobilius.
Maždaug vienas iš dviejų pasaulyje parduodamų elektromobilių yra aljanso elektromobilis, įskaitant „Renault“ dvivietį miesto automobilį ir „Nissan e-NV200“ furgoną, kuris Europoje ir Japonijoje parduodamas nuo 2014 m.
10 didžiausių aljanso rinkų

 Šalis Parduota automobilių, iš viso Rinkos dalis
JAV 1 386 895 8,4%
Kinija 1 255 665 5,7%
Rusija* 764 245 30,7%
Japonija 674 922 12,1%
Prancūzija 653 326 30,2%
Meksika 318 093 28%
Brazilija 309 547 9,3%
Jungtinė Karalystė 259 762 9,3%
Vokietija 240 181 7,4%
Italija 184 416 12,5%
*Įskaitant AVTOVAZ

10 didžiausių „Renault“ rinkų
Šalis Parduota automobilių, iš viso Rinkos dalis
Prancūzija 577 601 26,6%
Brazilija 237 187 7,1%
Rusija 194 531 7,9%
Vokietija 173 479 5,3%
Turkija 133 212 17,4%
Italija 130 996 8,9%
Ispanija 127 666 13,2%
Jungtinė Karalystė 109 014 3,9%
Alžyras 91 800 26,9%
Argentina 84 946 12,9%

10 didžiausių „Nissan“ rinkų

Šalis Parduota automobilių, iš viso Rinkos dalis
JAV 1 386 895 8,4%
Kinija* 1 221 598 5,5%
Japonija 670 263 12,0%
Meksika 293 204 25,8%
Rusija 182 412 7,3%
Jungtinė Karalystė 150 748 5,4%
Kanada 115 445 6,2%
Prancūzija 75 725 3,6%
Brazilija 72 360 2,2%
Vokietija 66 702 2,1%
 *Įskaitant prekės ženklą „Venucia“
Apie „Renault-Nissan“ aljansą
„Renault-Nissan“ aljansas – tai Paryžiuje įsikūrusios bendrovės „Renault“ ir Yokohama (Japonija) veikiančios bendrovės „Nissan“ strateginės partnerystės išraiška. Vienas iš dešimties pasaulyje parduodamų automobilių yra šių dviejų gamintojų automobilis. Abi bendrovės, kurių strateginio bendradarbiavimo pradžia siekia 1999 m., 2014 m. maždaug 200 šalių pardavė apie 8,5 mln. automobilių. Be AVTOVAZ, strateginio bendradarbiavimo srityje aljansas dirba ir su kitais automobilių gamintojais, iš kurių svarbiausi yra Vokietijos „Daimler“, Japonijos „Mitsubishi“, Kinijos „Dong Feng“ bei Indijos „Ashok Leyland“.
www.media.blog.alliance-renault-nissan.com
www.media.renault.com
www.nissan-newsroom.com

Parašykite komentarą